
Akreditiflerin Tabi Olduğu ICC Kuralları
Akreditiflerde 40E: Applicable Rules alanı, akreditifin tabi olduğu ICC kurallarını belirler. UCP 600, EUCP ve URR 725 gibi kurallar, akreditifin işleyişini düzenler. Elektronik vesaik ibrazı için EUCP, rambursman işlemleri için URR 725 kuralları kullanılır. OTHR kodu ise UCP 600 dışındaki kuralları ifade eder.

Akreditiflerde Aktarma (Transhipment)
Akreditiflerde aktarma (transhipment), malların taşınması sırasında bir araçtan diğerine aktarılmasıdır. 43T: Transhipment alanında ALLOWED, NOT ALLOWED veya CONDITIONAL kodları kullanılarak aktarmaya izin verilip verilmediği belirtilir. Multimodal taşımacılıkta aktarma genellikle kaçınılmazdır.

Akreditif Metninde Banka Bilgilerinin Yazıldığı Alanlar ve Bankaların Rolleri
Akreditif metninde banka bilgileri MT 700 mesajında 8 farklı alanda yazılır: Sender Bank, Receiver Bank, 41a, 42a, 53a, 57a, 58a ve 51a. Bu alanlar, bankaların rolleri ve görevlerini belirler. Teyit Bankası, Rambursman Bankası ve İhbar Bankası gibi roller, akreditif türüne göre değişir.

Akreditif İşlemlerinde Kullanılan SWIFT Mesajları
Akreditif işlemlerinde SWIFT'in 7'li grup mesajları kullanılır. Akreditif işlemlerinde bir akreditifin canlı kaldığı süre boyunca bir çok aşama vardır. Akreditifin açılması, değişiklik yapılması, vesaik ibrazı ve vesaikin uygun bulnmaması durumunda rezerv bildirimin yapılması, vesaikin ödenmesi bu aşamalardan bazılarıdır.

Akreditife Dahil Olan Taraflar, Rolleri ve Sorumlulukları
Akreditif sürecinde Amir Banka, Lehtar ve İhbar Bankası sürece dahil olan temel taraflardır. Teyit Bankası ve Görevli Banka gibi diğer taraflar, akreditif türüne göre sürece dahil olabilir. Her bir tarafın UCP 600 kurallarına uygun görev ve sorumlulukları bulunur.

Akreditif Ödeme Şeklinde İhracatçının Karşılaşabileceği Riskler
Akreditif ödeme şeklinde ihracatçı için riskler arasında rezerv, ülke riski, hukuki sorunlar, nakliye sırasında mallarda hasar ve sahtekârlık yer alır. Bu risklere karşı akreditif şartlarının dikkatlice incelenmesi, sigorta sorumluluğunun netleştirilmesi ve UCP 600 kurallarına uygun ibraz önemlidir.

Akreditifin Tarihçesi ve Modern Ticaretteki Rolü
Akreditif, Antik Mısır ve Babil’den günümüze kadar ticaretin güvenli yapılmasını sağlayan bir araç olarak kullanılmıştır. Modern ticarette tüketim mallarından büyük projelere kadar geniş bir kullanım alanına sahiptir. Ekonomik kriz dönemlerinde güvenli bir ödeme yöntemi olarak öne çıkar.

Amir (Applicant): Akreditif İlişkisindeki Rolü ve Sorumlulukları
İthalat işlemini gerçekleştirecek olan ve akreditif açılışı için talimat veren taraftır. Akreditif açılışları için kullanılan MT 700 SWIFT mesajında 50 - Applicant alanında yer alır. Amir, akreditif açılışı ve varsa değişiklikleri için talimat veren ve ithalat işlemini gerçekleştiren taraf olsa da; akreditif işlemlerinde taraf kabul edilmez.

Lehtar (Beneficiary) - Akreditif Sürecindeki Rolü ve Önemi
Lehtar (Beneficiary), akreditif işlemlerinde lehine akreditif açılan ve ihracat işlemini gerçekleştiren taraftır. Akreditif, lehtar için güvenli bir ödeme yöntemi sunar ve uygun ibraz durumunda Amir Banka ile varsa Teyit Bankası kesin ödeme yükümlülüğü altına girer. Akreditifin iptali veya şartlarının değiştirilmesi, lehtarın onayı olmadan mümkün değildir.

Akreditifi İhracatçı Açısından Güvenli Kılan Unsurlar Nelerdir?
İhracatçı ve ithalatçı açısından ele alındığında; her bir ödeme şeklinin özellikleri ve beraberinde taşıdığı riskler ve avantajlar taraflar açısından farklılık gösterir. İhracatçı açısından hiç risk taşımayan ve en ideal ödeme şekli Peşin Ödeme iken; ithalatçı açısından Peşin Ödeme en riskli ödeme şeklidir.

Akreditif Vadesi (Expiry Date) ve İbraz Süresi (Presentation Period)
UCP 600’e göre akreditif vadesi ve ibraz süresi, uygun ibraz için kritik öneme sahiptir. Akreditif vadesi, ödeme taahhüdünün geçerlilik süresini belirlerken, ibraz süresi, belgelerin yükleme tarihinden itibaren ne kadar süre içinde ibraz edilmesi gerektiğini gösterir.

Akreditiflerde Kısmi Yükleme (Partial Shipment) Nedir?
UCP 600'e göre kısmi yükleme; akreditife konu olan malın birden fazla taşıma aracı ile (birden fazla kamyon, gemi, uçak vb...) alıcı tarafa sevk edilmesidir. Araçlar aynı gün aynı saatte yola çıkmış olsa dahi, eğer mallar birden fazla farklı araca yüklenerek sevk ediliyorsa kısmi sevkiyat olarak kabul edilir.